Deprimerad chilla???
Min ena chinchilla hona på ca 3 år har ibland "lösa tussar" i pälsen som lossar om man klappar/tar i tussarna. De sitter alltså inte fast i huden. Det är inte det att hon fäller över hela kroppen utan det är tussar. Det blir inga kala fläckar. Är det så att hon själv kan ha ryckt loss dom? Kan hennes kompis ryckt loss dom?
Hon sitter mycket still och det känns som hon halvsover även på kvällen/natten. Hon äter bra, kommer fram till en när man är vid/i buren och rör på sig då och då. Inte lika aktiv som hennes kompis dock.
Hon får allt hon behöver och hon och hennes kompis kommer bra överens.
Är hon deprimerad?
Vad kan jag göra isf för att få henne piggare?
Skämt åsido så kanske hon borde gå och prata med någon, typ en kurator psykolog eller liknande… Vad tycker hon om att göra, vad gör henne extra glad.. Kanske kan testa göra saker med henne som hon tycker är roligt osv
Pälsväxling kan det handla om och det kan göra dem lite tröttare, men hur är hon om du släpper ut henne?
Hon är glad som vanligt när hon är ute. Springer och hoppar omkring. Men när hon är i buren är hon mest stilla o halvsover konstant.. +pälstussarna..
Pälsväxling :) hur länge har det hållt på? Som hon varit seg alltså? :)
Det har nog hållit på i 1-2 månader skulle jag tro. Seg har hon varit sedan jag fick henne, i somras. :)
Hur är det med hennes vikt? Har den förändrats på något sätt sedan du fick henne?
Vägde henne tyvärr inte när jag fick henne.. men vad jag kan se och känna så är det ingen förändring.