sova?
Hej! En av mina chinchillor sim snart är ett år blir trött väldigt snabbt och sover mycket! Jag är orolig att det är något fel med henne eller är det lite extra trötta? En till fråga jag har två chinchillor den äldsta som är 2 år är mycket större än den andra som är snart 1 år kan varför?
Tacksam för svar!!
Vad väger dina chinchillor? Har du märkt någon viktförändring på någon av dem? Vad får de för mat?
De får chinchilla complete och den yngsta fick vi när hon var liten så hon har inte gått ner hon har bara slutat växa.
Jag antar att du bara missade lägga till att de även får hö?
Vad väger dina chinchillor? Den lilla och den stora? Det kan ju variera vad en person anser som liten och stor.
Jag skulle rekommendera att du byter till annat foder. Bra pelletssorter är Mästers eller Bello. Och precis som föregående inlägg fri tillgång till bra hö och inget godis.
Hö har de fri tillgång till!
Vet du vad de väger?
Har dom samma kön, läser i första inlägget att den ena är en hona hon som är trött, är den andra också hona eller kan det vara en hane!
Funderar på om det kan vara en dräktighet på gång!
I annat fall undrar också jag som Spjetan vad väger dina djur?
Om du har en hushållsvåg med en skål på så kan du väga dom.
www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem
Ja vet att jag har två honor. Vi har en våg hemma men den har inga batterier måste fixa det så kan jag åter komma.
Men hon har inte gått ner hon har bara slutat växa.
Jag själv tycker att det enda sättet att se en viktnedgång är genom att väga. För att ett vikttapp ska synas måste det vara en mycket kraftig nedgång av vikten. Så vägning en gång i veckan, anteckna och jämför med tidigare vikter. Då ser man hur chinchillan mår.