Chinchilla som biter på galler?
Min ena chinchilla, den lilla, har börjat bita på gallret eller snarare ryka i det. Det låter en del och jag är rädd att han tar sig ut. Har försökt strunta i det men det funkar inte, hur kan man förhindra detta? Smörja in gallret med något?
~Some of my best friends, never say a word to me~ 
Aktivering är nog det som saknas. Lite saker som chinchillan kan bita på och leka med. Och kanske komma ut lite. Jag tror han har tråkigt. Är han ensam? Det kan också vara sällskap som han behöver.
Har pinnar och grenar inne i buren samt lite leksaker, han har en kompis dock är den andra lite äldre. Brukar släppa dom på badrummet men då vi renoverar för tillfället har jag inte möjlighet till just nu. Kan tillägga att det är bara längst ner som han sätter sig och biter aldrig högre upp i buren.
Min chilla har samma beteende när han vill komma ut, han rycker och biter längst ner i buren, dom har grejer i buren att aktivera sig med men ibland är de inte alltid lika skojigt.
Får se om jag lyckas chinchilla säkra något annat rum ikväll, så att dom kan få komma ut och röra på sig då 🙂