Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett05-att-äga-en-chinchilla
Läst 1311 ggr
TheGerbil96
0

låter på natten?

Låter chinchillor på nätterna? Alltså sitter å tuggar på saker elr sover dom??

-Aida-
3

Chinchillor är natt aktiva, dom tuggar och gnager på allt dom kommer åt, springer runt, bråka lite med varandra kanske, de kan föra mycket oväsen, att ha dom i ett sovrum kan vara en dålig ide då de blir svårt att sova ibland.

Miiwijoy
0

Jag har mina chinchillor precis vid fotänden av min säng och tycker det funkar bra, visst hör man att dom rör sig och tuggar i sig pellets men så farligt är det inte 😉

~Some of my best friends, never say a word to me~ Hjärta

TheGerbil96
0

Okej! Vad bra!:)

Glimaodin
0

Jag har mina nere och hör dom ändå upp när dom far omkring, pratar och Tuggar :)

Cherryey
0

Chinchillor låter absolut! Jag har buren i mitt sovrum och jag önskar att jag kunde ha den nån annan stans faktiskt. Den ena, den yngsta, gör totalt kaos om nätterna! Hon springer runt så fort i buren att hon studsar mellan väggarna, helt seriöst! Hon hetsgnager på allt i buren också, huset, gallret, pinnarna, ALLT! Min lite äldre chilla gnager lite men hon är oftast lugn.

Sen förstås är ju det lugnt i perioder under natten också, då de sitter och äter och man bara hör dom tugga o pipa lite till varandra och det är faktiskt ganska mysigt :)

Skulle dock råda dig till att inte ha buren i ditt sovrum!

TheGerbil96
0

Okej, tack!! Då ska jag inte ha dom där då!:)