Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett: 18-köp-och-sälj
Läst 2641 ggr
[Viskycat]
0

[S] - AKUT! Hona, 2 år, Beige, Malmö

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Säljer/Bortskänker en fin liten chinchillahona som hittades i en park i Malmö. Hon låg i en liten transportbur med en lapp som det stod "Hon är två" på. Hon har sedan dess haft ett tillfälligt hem hos mig och sambon, men vi ser gärna att hon får komma till ett riktigt hem med erfarenhet av dessa vackra djur.

Har kollat på SCAF och tror med största sannolikhet att hon är Beige (hetero). Vi bryr oss inte om priset, det viktigaste är att hon får komma till ett bättre hem än vårt. Hon är otroligt social och trevlig, pratar rätt mycket med oss. Hon bor just nu i en marsvinsbur som vi försökt göra lite chinchillavänlig, men den medföljer naturligtvis inte, eftersom chinchillor ska bo i chinchillaburar. Vi kallar henne Fu-Fu.

Om du har möjlighet att erbjuda henne ett hem, kontakta oss för mer info och adress!

Victoria
0709-373537
Victoria.Pecovnik@hotmail.com

Hanna
0768-669265
HannaPramholt-@Hotmail.se

[Random_Sweet]
0

Men fy va hemskt att någon bara lämnat henne sådär D:
Hur verkar hon må för övrigt då? Så att hon inte är sjuk och behövs ta till veterinär, Och så att det inte var så att förra ägaren lämnat henne för något sånt. 

Tycker det är hemskt att folk bara lämnar djur sådär :(

Moonchillas
0

Fy fan vad vidrigt 😭 Hur kan man göra så mot ett djur? Åh om jag ändå bara hade haft mer plats. Hoppas den lilla tjejan finner det bästa hem som tänkas kan.

Vilken tur hon hade att du fann henne.

sotlynx
0

Vilka vidriga människor det finns!!! Hur svårt ska det vara att hitta ett nytt hem? Hur mycket måste man anstränga sig?!? Inte speciellt mycket! ÅH vad jag blir arg!!! Stackars lilla tjej! :C Finns inget annat hem till henne kan hon få komma hit till mig och mina gamla surgubbar. Kanske livar upp dom lite.

Moonchillas
0

Åh vad jag skulle vilja rädda alla chillor i världen. Gör så ont i mitt hjärta. 💔

Zuzziquie
2

Jag kan antagligen hjälpa till med transport upp till Norrköping/Stockholm nu till helgen, samt till Tenhultsutställningen om någon uppåt är intresserad och har möjlighet att ta henne! :)

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

Moonchillas
1

Tog mig friheten att länka denna annons på facebook. Har jag brutit mot några regler så säg till mig så plockar jag bort länk. Vill bara hjälpa till med att finna ett gott och varaktigt hem till denna stackars tös.

[Viskycat]
0

Tack för alla svar! Jag förstår själv inte hur de förra ägarna resonerat när de lämnade henne ute. Min sambo är allergisk men vi har lyckats ha henne här ändå. #1 Vi kan inte så mycket om chinchillor men änsålänge har vi inte haft någon anledning att oroa oss. Jag misstänker att hon kanske väger lite för lite men hon är pigg och glad och pälsen ser fin ut! Jag har pratat med en eventuell köpare i Göteborg, så om någon ska från sydvästra skåne till Gbg i veckan får ni gärna höra av er! Ni har ju våra uppgifter i annonsen! /Victoria

Moonchillas
0

Åh håller tummar för att hon finner det perfekta hemmet i Gbrg

Elin111
0

Stakars lilla tjej :( att det kan göra så! Blir så ledsen :( jag kan tyvärr inte ta emot den:( men jag hoppas att den får ett jätte bra hem!:)

[Viskycat]
0

Fu-Fu har fortfarande inget hem! En köpare drog sig ur och tjejen från Göteborg släppte henne på min förfrågan eftersom jag trodde att jag hade hittat en köpare.

Vi får hålla tummarna allihop att någon hör av sig snart, jag vill inte se henne sitta i den marsvinsburen en enda dag till! 😕

Moonchillas
0

Vet inte om det är jag som ska skriva detta egentligen. Men den lilla tjejen har nu funnit ett gott hem som jag vet hon kommer att få det bra i och massa kärlek ❤️

[Viskycat]
2

Ja det stämmer! Verkligen toppen för henne och vi är jätteglada. Hon var tydligen ganska kraftigt underviktig fick vi reda på, inte alls kul. Men med lite kärlek och godis ska det säkert ordna sig :')

Djurälskaren87
0

åh vad roligt!! om ägaren har denna sajten skulle jag gärna vilja få en uppdatering:)

sotlynx
1

Fufu är fet och go och glad nuförtiden. Hon har en kompis som hon kommer mycket bra överens med, Gotlandias Aquila. :) Ska lägga upp bild så fort jag kommer åt min dator igen. Funkar inte med mobilen!