Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett: 18-köp-och-sälj
Läst 1566 ggr
Spjetan
0

(S) S*Pepita's säljer massor av bebisar bl.a

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har nu ett antal bebisar som kan reserveras. Några ungdjur och vuxna säljs även.

Vi finns i Blekinge men kan hjälpa till med kostnadsfri transport till Partille ca en gång i veckan och orter längs vägen dit. T.ex. Växjö, Värnamo, Gislaved, Borås. Transport till Kristianstad kan ganska ofta ordnas även detta kostnadsfritt. 26/10 kan transport till Norrköping ordnas. Och 10 november till Vetlanda ev. Nässjö.

Nu ska jag presentera djuren som är till salu eller kan reserveras.

Först ut är S*Pepita's Burnette. Hane, White Violet. Mamman är Ariell Timotej, som har mycket från Santiagos i sina linjer. Pappan är CWAA's Polle Pollux. Burnette är född 2013-08-15. Han kan tas med till Norrköping 26/10. Han har stamtavla och priset diskuteras!

Spjetan
1

S*Pepita's Havana Moon. Hane, Dark/Black Ebony. Mamman är Bakkehusets Tulane och pappan är Tågarps the Knight Templar. Pappan är pure Grey och mamman Dark/Black Ebony. Havana Moon är född 2013-10-02 och leveransklar i mitten av december. Han kommer att ha stamtavla och priset diskuterar vi så klart. Går att reservera!

Spjetan
0

S*Pepita's Xavior. Hane, Violet possible sapphire carrier. Mamman är Honey's She's the One, från Santiagos och sörigs linjer och pappan Amorina's Xerxes, från blandade linjer med bl.a Sörigs, Ritterstach och Sennstams djur. Xavior är född 2013-09-17 och svårt att säga när han är leveransklar eftersom han stödmatas. Men slutet av november eller mitten av december kanske (beroende på hur han växer till sig). Han kommer att ha stamtavla och priset diskuteras. Går att reservera!

Spjetan
0

S*Pepita's Xenia. Hona, Violet possible sapphire carrier. Mamman är Honey's She's the One, från Santiagos och sörigs linjer och pappan Amorina's Xerxes, från blandade linjer med bl.a Sörigs, Ritterstach och Sennstams djur. Xenia är född 2013-09-17 och svårt att säga när hon är leveransklar eftersom hon stödmatas. Men slutet av november eller mitten av december kanske (beroende på hur hon växer till sig). Hon kommer att ha stamtavla och priset diskuteras. Går att reservera!

Spjetan
0

S*Pepita's Little Star. Hane, Dark Ebony. Mamman är Bakkehusets Tulane och pappan är Tågarps the Knight Templar. Pappan är pure Grey och mamman Dark/Black Ebony. Little Star är född 2013-10-02 och leveransklar i mitten av december. Han kommer att ha stamtavla och priset diskuterar vi så klart. Går att reservera!

Spjetan
0

S*Pepita's Qiana. Hona, Grey possible violet carrier. Mamman är S*Amorina's Qira och pappan är Skovsgaardes Tommy Tvebak. Qiana är född 2013-10-02 och leveransklar i mitten av december. Hon kommer att ha stamtavla och priset diskuteras. Går att reservera!

Spjetan
0

S*Pepita's Qirina. Hona, Grey Ebony possible violet carrier. Mamman är S*Amorina's Qira och pappan är Skovsgaardes Tommy Tvebak. Qirina är född 2013-10-02 och leveransklar i mitten av december. Hon kommer att ha stamtavla och priset diskuteras. Går att reservera!

Spjetan
0

S*Pepita's Nothin' Fancy. Hane, Beige. Mamman är SUCh Lily Sprinkle och pappan är Pepita's Pale Shadow. Fancy är född 2013-10-04 och leveransklar i mitten av december. Han kommer att ha stamtavla och priset diskuteras. Går att reservera!

Spjetan
0

S*Pepita's Amazing Grace. Hona, Beige. Mamman är SUCh Lily Sprinkle och pappan är Pepita's Pale Shadow. Grace är född 2013-10-04 och leveransklar i mitten av december. Hon kommer att ha stamtavla och priset diskuteras. Går att reservera!

Spjetan
0

S*Pepita's Twister. Hane, Dark Ebony. Mamman är Gimlet och pappan SUCh Chinnas Bonham. Twister är född 2013-09-02 och leveransklar i mitten av november. Han har stamtavla och priset diskuteras. Går att reservera!

Spjetan
0

Pepita's Coleman. Hane, Dark Ebony. Mamman är Nature's Hel Acinosa och pappan är Eternity's Obsidian Dream. Coleman är född 2013-03-21 och han är leveransklar och kan flytta. Han kan tas med till Norrköping och levereras enligt ovanstående förslag eller hämtas hos oss. Går även att reservera i inväntan på transport!

Spjetan
0

Pepita's Spirit. Grey Ebony, hane. Mamman är Gimlet och pappan är SUCh Chinnas Bonham. Han är född 2013-04-07 och leveransklar och kan flytta. Priset diskuteras. Nyare bild kan fixas om du vill se hur han ser ut nu! Skriv en rad så ordnar jag det!

Spjetan
0

Gimlet. Hona, Grey. Mamman är Maya och pappan Daddy-O. Hon är född hos oss 2011-04-07. Jag har beslutat att inte fortsätta att använda Gimlet i avel eftersom hon har lite svåra förlossningar. Hon har blivit mamma till två kullar här. På grund av hennes problem att föda vill jag att hon inte helst inte används i avel. Hon har regbevis och priset är mest symboliskt. Jag vill mest att hon ska få ett bra hem med en tjejkompis att bo tillsammans med. Hon är ganska lätt att sätta ihop med nya chinchillor.

Spjetan
1

Pepita's Sweet Annie Laurie. Hona, Violet possible sapphire carrier. Mamman är Tre-Ben's Fifi och pappan är Amorina's Xerxes. Fifi är utställd med höga poäng, 91 p och Top Point. Men Annie har inte vuxit och blivit så stor. Hon är mycket småvuxen. Annie är född 2012-11-19. I övrigt är hon helt frisk och pigg. Hon rör sig helt normalt och har inga problem med en vanlig bur. Men hon kan inte användas i avel eller ställas ut. Så det är ett sällskapshem som söks till Annie och priset är symboliskt. Kanske kan hon flytta med Gimlet.

Spjetan
0

S*Honey's Roxy. Hona, Black Velvet. Mamman är Palettens Alice och pappan är SUCh Herkules. Roxy är utställd med 82 p och hon har blivit mamma till tre kullar hos oss. Hon är född 2010-07-29. Bestämd av sig.

Spjetan
0

Rättelse till #6 S*Pepita's Qieran. Hane. Vid kontroll upptäcktes att lilla flickan var en pojke. 😃 Så det blev namnbyte!

Guybrush
0

Xena och Amazing Grace tingade? Ska samtala med min pojkvän och fråga om vi inte kan ta en trip ner före jul. Eller du vet ingen som ska väldigt långt uppåt i landet? ;) Jag kan stå för ev leveranspengar.

Spjetan
0

De är ännu inte tingade. Jag kan inte komma på någon som sa långt norrut. Men flyget ner och tåget upp rekommenderar jag. Det fungerar!

Guybrush
0

Som sagt ska prata med pojkvännen :) hör av mig så fort jag vet. Men är grymt sugen på små tjejerna :p

Guybrush
0

Hej! Kan vi få helgen på oss att bestämma ifall vi ska beställa en resa ner eller inte? Frågan är ifall du kan hålla kvar dom som prem bokade av oss helgen ut? Är så så sugen på flickorna :) Mvh Hanna

Spjetan
0

Okej jag håller dem över helgen. Så kan du skicka pm till mig när ni bestämt er!

hhejlollo
0

Åh så fina, älskar Grace!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Guybrush
0

Tyvärr så ville min pojkvän vänta tills senare typ minst ett halvår bort med nya chillor :(

Spjetan
0

Twister och Spirit är reserverade!

Men här är en ny till salu!

Pepita's Paulette. Hona, White Violet. Utställd med 80 p. Mamman är Ariell Timotej som har mycket Santiagos i linjerna och pappan är CWAA's Polle Pollux. Paulette är född 2013-01-22 och hon är kan flytta till nytt hem när som helst. Priset diskuteras!

Guybrush
0

#23 Han ser ut som min Brook, så sööt :P

Djurälskaren87
0

putt:)

Spjetan
1

Här kommer en uppdatering!

Twister och Spirit är sålda. Roxy stannar kvar hos oss då jag hittat en vän till henne hos oss. Sweet Annie Laurie är eventuellt reserverad.

Gimlet bor numera tillsammans med en kastrerad hane som hon säljs tillsammans med. Här kommer en presentation av honom. Han är en omplacering och flyttar tillsammans med Gimlet.

Amorina's Pioneer. Född 2007-05-23. Färgen är Dark Ebony. Han är kastrerad! Hans mamma är Havanna (Brown Ebony) och hans pappa är Ekebergas Black Eagle (Grey Ebony). Hans vikt är ca 550 g just nu. Han kom in som omplacering till oss eftersom hans flickvän hade dött. Flyttar som sagt tillsammans med Gimlet och priset är diskuterbart! På bilden har han precis kommit till oss och vill inte sitta still när jag ska fotografera. Så han fick en penna att undersöka medan jag tog bilden. Det blå är alltså pennan!