Chinchilla/Katt
Många undrar om man kan ha chinchillor när man har katter hemma!
Här var jag och fodrade mina djur och våran minsting katt ville gärna vara med och hjälpa till!
Jag kan säga att vi har inget problem att ha 4st katter med våra chillor 😉
www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem
vi har aldrig haft problem med katter och råttor, kaniner etc tillsammans, dom leker så snällt med varandra och katten är försiktig med sina klor runt våra djur, vi har även haft en vild katt som bott hemma tills hon va 13 år, då va de råttorna som jagade ut henne 😃
Samma här!!
Även vår katt är helt ointresserad av våra chillor, snarare att hon unviker dem och är rädd för dem när de är ute ur buren.
Försöker dock i möjligaste mån se till att katten är ute när dottern släpper lös chillorna, man vet ju aldrig om eller när rovdjursinstinkten tar överhanden…
Himla coola bilder ändå Milla! 😉
Enda gången jag skulle oroa mig för mina katter och chillor är om mina chillor skulle få bebisar. Tyvärr har det hänt här hemma att mina katter har klippt 3 gerbiler för mig och 1 guldhamster. Så den dagen jag ska sätta till en kull hos mina chillor kommer jag att göra plats i gerbilrummet för mina chillor så att inte katterna ska kunna på något sätt i världen komma åt burarna.
Min 6 kgs modiga kattpojk har stor respekt för min kastrerade chillahane så jag är inte det minsta orolig för chillornas skull, möjligen för katternas om de är dumma nog och gå in i Tage och Ysmas bur 😉
Här fungerar det finfint att ha både katter och chillor, för det mesta ser de inte varandra ändå.
Jag hade råttor vars "hemska utseende" skrämde katterna xD.. Nemen allvarligt så går mina smådjur samt katt/hund väldigt bra ihop.
#6 ja, våran Wilda 6månader måste bara få vara med i burarna när det är fodring på gång, Ja alla katter här är med på ett eller annat sätt.
Dom äter hö och pellets, dricker vatten ur vattenflaskorna och hälsar på chillorna mm.
Mina små knäpp katter 😉
www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem
#8 Haha då är det inte bara våra katter som käkar hö och pellets som att det vore det godaste i världen xD