(S) Ferplast Bur + Tillbehhör
Hej,
Jag vill sälja min halvt år gamla FERPLAST Rabbit 100 Double bur, är storleken 99x51x97cm.
Tillbehören är två vattenflaska, två hö hållare, två matskål och en stor trä stege, tre små trä stegar och tre stycken vita korgar.
Buren har en ingång i mitten på den nedre våningen och du kan öppna hela andra våningen för att ha en enkel rengöring.
Det är en fin bur passar för råttor, marsvin, kaniner och chinchillor.
Det ursprungliga priset är 1700, och nu vill jag sälja den för 800.
Buren är i Stockholm, bara själv plocka.
Jag kommer att lägga till mer detaljerade bilder senare.
My email: dew.jule@gmail.com
Mobile SMS: 072-5074068
Den har rätt bottenyta men har fel höjd då buren måste vara minst 100cm, sen vill chillor hoppa högt så därav blir det fel att ha så låga utrymmen.
Men låter buren vara kvar för det kan finnas folk här som har andra gnagare att köpa buren till.
www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem
Hmm, tror jag 100cm och 97.5cm är inte så stor skillnad. De flesta av de trådburar på marknaden är nära men inom 100 cm. Men nå webbsida skriver den för 102cm eftersom några bur har ett hjul undertill.
Och det är svårt att köpa en tråd bur med större storlek om du väljer Ferret Nation eller Furet Tower. Jag tror att denna bur är bättre för dem som inte har utrymme för en garderob bur.
Och denna bur är möjligt att lägga till ytterligare en våning för att göra det högre om du vill.
Det är mycket möjligt att det inte gör någon skillnad om buren är 97,5 eller om den är 100 cm. Det är troligtvis ingen chilla som kan uttala sig om det så en människa kan förstå.
Men lagen säger att buren måste vara minst 100 cm hög. Sen är det ju så klart upp till var och en att följa lagen eller ej och ge den bästa förutsättningen för sitt/sina djur.
Det är helt klart en fin bur men jag tror den lämpar sig bättre till någon annan djurart än chillor. I bästa fall skulle den kunna funka som en sjukbur till chillor.
Du har dessutom helt rätt när du säger att det är svårt att hitta en godkänd galler bur på den svenska marknaden. Furret Tower är väl typ den enda jag känner till. Det gäller att plocka med sej tumstock och mäta burarna tyvärr.
Jag hoppas du får sålt din bur till någon passande djurart för dess mått :)
Ja, I put in rat and rabbit forum also.
Finns den kvar? Hur stort är galler avståndet?
I think more things before breakfast than people think all day 
2,3cm
Men Såld redan.