Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett06-burar-och-inredning
Läst 1352 ggr
idacu2
3

Ny bur! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick en impuls och åkte iväg och köpte en Ny bur till 2 av mina 4 älsklingar ! :) Det är en ombyggd garderob med playwood- skiva som baksida ^^ De njuter och trivs fullt ut, men de ska nog få lite fler och större hyllor framöver trots allt.. Bortskämda? Njaa lite kanske (A)

anniejohanzzon
0

Stor och fin, den kommer dom att trivas i! :D Med lite mer hyllor så blir det ju ännu roligare att hoppa och springa runt! :)

idacu2
1

Hehe aa, tror jag med ! :D Ja, kommer bli värsta lyxburen :)

CatchFatch
0

Köp ett gjutrör och kapa av det i olika längder. Sen kan du antingen borra fast de i väggen eller borra två hål i och sätta i rep i och hänga upp de. :)

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

idacu2
0

Tackar för inredningstipset :)

Millchan
0

Fallhöjden från toppen till botten ser lite farlig ut, har du nåt helt mellanplan?

Annars en väldigt fin bur, lite hängmattor/tunnlar ger en färgklick som ett tips och brukar uppskattas väl av chillor 😉

www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem 

idacu2
0

Jag är medveten om fallhöjden och det är största skälet till att jag ska fylla på med fler o större hyllplan som jag skrev ovan :) Tänkte först dela av buren på mitten med en hel skiva.. Men då blir varje halva endast ca. 95 cm hög och enligt lag måste de ju vara 1 m minst .. :/ Det ska jag ordna när plånboken åter får liv igen haha ^^

idacu2
0

Hyllan på mitten är näst bredast (den syns inte på bilden) så den ser nog mer farlig ut än vad den uppskattas vara irl, men ska fixa fler hyllor som sagt ^^

Millchan
0

Om jag inte har fel så räknas väl hela burens höjd om du har ett hål så att dom kan använda både under och över delen, kanske att jag har fel då får nån rätta mig 😃

www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem 

idacu2
0

Jo hela burens höjd räknas om det är ett hål mellan,men min tanke var ju att dela av buren.. Alltså utan hål i mitten.. Och då blir höjden olaglig . Tyvärr :/ så får bli en lyxbur åt dom ist, men dom sagt.. Ska fixa bättre hyllor osv så de inte trillar ner o skadar sig ^^

anneli_89
0

vet ni vart man kan köpa färdiga burar?

idacu2
0

Vet en uppfödare som tillverkar & säljer.. Skitsnygga & rymliga.. Men de är rätt dyra så beror helt på vilket pris du kan tänka dig att betala ? :)

anneli_89
0

ja det beror ju på hur dyra ;) har hört av mig till wixens chinchilla, är det henne du menar?

idacu2
0

Minns inte namnet på henne (finns ju inte så många reggade) men hon ja tänker på hade iaf 1000 kr +