Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett07-mat-utfodring-och-godis
Läst 828 ggr
Falurven
0

Ägare till två bröder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har precis tagit hem två omplaceringsbröder som inte verkar vara så gamla. (Dem är mindre än vad jag minns att våra tidigare chillor var, har dock inte hunnit väga dem då min våg inte är hemma) Har heller inte fått veta exakta åldern ännu, då det var min mamma som skötte omplaceringen via sin kollega vars dotter inte kunde ha kvar dom. Har dock frågat, så mamma ska höra med henne igen :P

Just nu är det mest pelletsen jag undrar över. De äter nämligen detta (Versele-laga Chinchilla complete) vilket inte verkar vara en av de sorter ni rekommenderar här. Borde jag byta?

Höet hade dom köpt från en bonde och verkade vara bra, så det tror jag inte att jag behöver oroa mig över. Men det är endast en påse kvar så nu ska jag höra mig för om jag kan köpa från någon här i trakten också. (Hudiksvall)

Mvh Nathalie

baltazzarr
0

Nä det där fodret är inte det bästa ;( Försök få tag på mästers om du har någon uppfödare i närheten! Annars bello eller lotti! Brukar omftas finnas i lösvikt på djur affärerna ;)

Sofia "Fia" Grundström

www.vageloschinchilla.se

Reggad omplacerare i SCAF

Falurven
0

#1: Var rädd för det :/ Hörde talas om Mäster och tror jag ska försöka få tag på det istället! Ska kolla med våran djuraffär om det går att ta hem annars :)

Tack för svaret i alla fall!

Mvh Nathalie

Josse5233
0

#2 Jag har sett att man kan beställa det på gnagarboden.se :)
Har själv tänkt göra det. :)

Ha en trevlig dag! 

Falurven
0

#3 Jag ska göra det senare när det finns i sortimentet igen :)

Jag funderar på en annan grej också, finns det någon mening med att öka flocken med en liten yngling till? Skulle det vara mer trivsamt för någon annan än mig menar jag? 😃

Mvh Nathalie

Millchan
0

#4 är det två djur du har som går kanonbra ihop så kan det bli strul att sätta in en till till dom.
Dels måste buren vara stor nog till tre och sen kan det bli dominansbråk.

Jag hade nog inte satt en till hane där utan i så fall köpt två till och haft i en annan bur.

www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem