18. Köp och sälj

Söker chinchillahane/hanar akut!

2020-01-14 23:13 #0 av: Lindasaurus-rex

Söker akut en eller 2 chinchillahanar då mitt ena hjärta fick somna in idag pågrund av hjärtfel, och det resulterade i att jag har en liten kille som sitter ensam hemma i buren och är ledsen. Jag bor i sollefteå (12mil norr om sundsvall) men kan åka en längre sträcka då jag är väldigt mån om att min lilla fina pojke får en vän. Det är väldigt svårt att hitta chinchillor här uppe.

Anmäl
2020-01-15 01:09 #1 av: Dionz

Kom ihåg att det viktiga är att chinchillan du köper är max 4 månader gammal då det är väldigt svårt att sätta ihop vuxna hanar. 
Jag har tyvärr bara bebis honor och vuxna hanar till salu just nu.

Här är en lista på registrerade uppfödare, finns säkert någon där som har bebisar hanar till salu :)  -> http://www.caschilla.se/?page_id=468

Anmäl
2020-01-15 17:26 #2 av: Plinen

Har 2st hanar på lite över ett halvår gamla,

Anmäl
2020-01-19 15:23 #3 av: Lindasaurus-rex

#1 var och hämtade 2 killar i boden igår, ser att det är du som till och med är uppfödaren på dom (beiga och vita) :) alltså min hane (den viltfärgade) som jag har här som behövde kompisar är rätt undergiven och har aldrig haft problem med nya hanar. Dom fick träffas för första gången imorse, tycker dem funkar riktigt bra tillsammans alla 3 :)

Anmäl
2020-01-20 00:17 #4 av: Dionz

#3 skönt att dem funkar bra ihop Skrattar
vad heter dem nya chinchillorna som är från mig? Glad

Anmäl
2020-01-20 12:39 #5 av: Lindasaurus-rex

Dionz Ädelmod och Dionz Äventyraren. Jättefina killar :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.