Annons:
Etikett08-beteenden
Läst 775 ggr
xDrocell
12/22/19, 10:57 AM

Chinchilla ljud

Hej! Inatt så vaknade jag av att höra ett jättekonstigt ljud av min ena chinchilla. Det lät exakt som i https://youtu.be/mFAlqF0XjxM på 8:40 så har lixom lite panik att de inte kan vara med varandra. De är två bröder som ändå varit med varandra i 3,5 års tid. De har ju låtit lite som ljudet innan i videon då å då når de exempel ligger å myser på varandra å sen börjar ena röra på sig, så har tagit det med en nypa salt men mitt hjärta bröts lite inatt när ena lät så. Åter igen, första gången på 3 års tid som jag hör det, så vad ska jag göra? Har jättesvårt att placera om dem i olika burar hemma och är rädd att de ska vara ensamma då. Funderade på när jag tar ut dem att ta dem en å en en period framöver? Så de får lite ensamtid kanske. Sen så verkar de försöka para sig mot varandra lite då å då så ena blir sur om det oxå triggar dem?

Annons:
Dionz
12/22/19, 12:06 PM
#1

Bråkade dem?
För har du inte sett dem bråka och dem sover lugn ihop tror jag inte det var ett bråk ljud du hörde utan ett varnings läte, när chinchillor, hör, ser eller luktar saker som dem kan uppfatta som ett hot gör dem ett väldigt speciellt ljud för att varna dem andra chinchillorna för "faran", i videon är detta ljud vid 04,20

xDrocell
12/22/19, 9:23 PM
#2

Inte vad jag såg, det hände mitt i natten så vaknade bara av det ljudet men de har aldrig bråkat tidigare 😣

Upp till toppen
Annons: