Annons:
Etikett08-beteenden
Läst 1135 ggr
Zebra02
2018-07-22 00:56

Skaffat chinchillor

Har precis skaffat två chinchillor. Vad är notrmala beetenden mot varandra? Dem har bivit ihopsatta i måndes och just idag så jagar dem varandra lite. Igår så fick den ena lite päls avdraget. Men idag så har det minskat med bitnigar och dem kan sitta nära varnadra utan att något händer. Hur länge brukar dem jaga varnadra innan dem blir mer ok med den andra? Dem gör inget emot varandra när dem är utan för buren bara i den och mot kvällen.

Annons:
Emptymoment
2018-07-22 01:09
#1

Jag uppmanar till viss försiktighet med att para ihop två chillor med varandra som du inte känner till ordentligt. Att vara instängda i en liten bur/på en liten yta kan göra så att en av dem känner att slåss är det enda alternativet för att få vara ifred. Fortsätter de att jaga varandra så skulle jag rekommendera att du inför övervakad tid tillsammans i stötar för att få dem att vänja sig vid varandra. Du skall också veta att vissa chillor aldrig accepterar en annan. De har väldigt mycket personlighet för att vara gnagare :)

Jag har växt med ett 70-tal olika chillor under ca 15 år, så jag känner att jag har en del erfarenhet och gav dig ett så bra och enkelt svar jag kunde. Hoppas det löser sig och att de trivs med varandra och dig såklart!

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Dionz
2018-07-23 00:02
#2

Hur gamla är chinchillorna? Kön?

Sätter man ihop 2 ungar eller en vuxen + en unge av samma kön brukar dem inte bråka, är dem dock lite äldre eller av olika kön är lite bråk normalt, ha dock noga koll då det kan bli bråk på liv och död om man har otur :/

Upp till toppen
Annons: