Annons:
Etikett01-allmänna-diskussioner
Läst 1159 ggr
Tweedie2005
2018-03-24 06:58

Grålle 19 år

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grålle blev jag ägare till i april 1999, han är gammal och lever mot alla odds. Tre månader efter veterinären sade han skulle avlivas i december 2017 p.g.a lunginflammation då medicinen in verkade på en hel dag, är han hur pigg som helst. Anledningen till att han fick leva vidare var hans enorma livsvilja, när jag tog mig dit för att ta bort honom, hade veterinären ändrat sitt beslut. Det var upp till mig om han skulle få en chans, minimal överlevnad över natten, minimal chans att han skulle bli frisk, inte ens säkert han skulle leva igenom behandlingen på tolv dagar med medicin i hemmet i sjukbur. Fyra dagar efter hemfärd, var han för pigg för miniburen, två dagar senare fick han större bur efter svar från veterinär via mejl. Vilken kämpe, han blev frisk mot alla odds.

Annons:
Maria
2018-03-24 06:59
#1

Åh så fin han är lilla Grålle❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wijnja]
2018-03-24 07:07
#2

Fina grålle vilken kämpe

Magi-cat
2018-03-24 07:44
#3

Underbart att läsa, heja Grålle! 😍🏆🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

SE*Cosmo's Chinchilla
2018-03-24 11:55
#4

Fantastiskt! Heja er och heja Grålle <3

SE*Cosmos Chinchilla
https://www.cosmoschinchilla.com/
CAS - Chinchilla Association Sweden

Tweedie2005
2018-03-24 13:30
#5

De tog inte betalt för medicinen då hans överlevnadschans var så liten för 3 månader sedan. Fick rabatt, då medicin blev gratis och slapp betala för syrgasen efter kl 15 till de stängde av den kl 19.30, syrgasen kostar egentligen 50 kr varje kvart.. Helt otroligt att en veterinär klinik gör så. Skrev en uppdatering till roslagstull för en vecka sedan, de svarade att det var roligt att jag hörde av mig, att de var glada över att han mår bra.

[Wijnja]
2018-03-24 14:10
#6

Jätteroligt höra att han klarade sig då fin han är

Annons:
Upp till toppen
Annons: