Annons:
Etikett18-köp-och-sälj
Läst 1187 ggr
JenniferG
2018-01-31 14:11

Inackordering/omplacering av hona

Min älskade Kimberley gick bort igår till följd av hjärtsvikt och nu är hennes honkompis (brown ebony, född sept 2014 hos Pampas chinchilla) ensam. Det gör ont i mig av bara tanken att inte ha henne kvar, men jag har haft sådan otrolig otur med mina smådjur senaste åren att jag psykiskt inte klarar av att köpa en till chinchilla. Jag bara går och oroar mig hela tiden och väntar på att något ska hända. Så svårt att avgöra också när man har två chinchillor, vilken det är av dem som kanske inte bajsar tillräckligt osv. Jag har en hund med epilepsi dessutom så jag får aldrig vila från det där oroandet över djuren.

Men jag vet att det vore oerhört egoistiskt av mig att ha henne kvar ensam bara för att jag inte vill vara utan henne..

Saken är den att jag inte vill sälja eller omplacera henne utan att ha någon form av kontakt sen. Jag skulle snarare vilja ha henne "inackorderad" någonstans, så att jag känner att hon fortfarande är kvar i mitt liv.

Det skulle betyda att jag betalar samtliga utgifter för henne samt hennes försäkring och så betalar jag om hon skulle behöva till veterinären någon gång. Jag vill bara inte att hon "försvinner" från mig som det så lätt blir när man omplacerar djur.

Det jag önskar är att hon får komma till någon som söker en burkompis till sin/sina chinchillor. Och att jag kan få ha kontakt med personen som tar emot henne. Kontakt i form av något mail och någon bild då och då samt att jag kan få komma och hälsa på emellanåt. 

Är det någon som har gjort något sådant här arrangemang? Eller någon som rent av letar efter en chinchilla till sin/sina chinchillor som tycker att detta vore intressant?

Jag bor i Gävle och självklart önskar jag att hon kommer till ett hem så nära mig som möjligt, men för rätt hem åker jag hur långt som helst.

Tacksam för alla svar

Annons:
SE*Cosmo's Chinchilla
2018-02-01 12:29
#1

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men fy sjutton vad fin du är och vilket djurhjärta du har som fattar det här beslutet, för din chillas bästa!
Blir alldeles tårögd och hoppas verkligen att ni båda finner någon som passar era behov <3

SE*Cosmos Chinchilla
https://www.cosmoschinchilla.com/
CAS - Chinchilla Association Sweden

JenniferG
2018-02-01 12:48
#2

Åhhh tack kära du! Jag blir alldeles varm i hjärtat för dina fina ord i min svåra tid <3 Ja jag vill ju att hennes liv ska bli så bra som möjligt, även om det skulle innebära att mitt eget blir sämre.. 

Vilken fin bild på dig och din chinchilla! <3

izzus
2018-02-01 13:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Annars har jag chinchillor om du skulle vara intresserad. Fem stycken för att vara noga 🙂. Om du skulle vara intresserad så skulle du kunna få köpa en av mina tre killar (jag bor i Gävle med). Dom är friska och har aldrig varit sjuka. Det är egenuppfödda (tre av dom fem) så dom har varit hos mig hela livet. Skickar med en bild på en som är lik min Bob. Sen har jag även en standardgrå kille med han är lite mindre i både vikt och storlek.  Jag är noga att dom får de bra så detta är inget jag bara gör utan att kolla upp så de känns bra för mig.

SE*Cosmo's Chinchilla
2018-02-01 17:17
#4

Lägg ut den här annonsen i gruppen Svenskt chinchillaforum på facebook, finns många uppfödare där och annat chinchillafolk som kanske kan vara intresserade av en brown hona. Många av dem är väldiga eldsjälar när det kommer till att hjälpa till :)

SE*Cosmos Chinchilla
https://www.cosmoschinchilla.com/
CAS - Chinchilla Association Sweden

Spjetan
2018-02-02 23:27
#5

Det finns även en stor grupp på Facebook med ca 340 medlemmar. Sök på Vi som älskar chinchillor. Där finns många chinchillaälskare som besitter stora kunskaper och engagemang. De hjälper till på alla tänkbara sätt. Där går det bra att annonsera om chinchillor och tillbehör. Man kan även prova att hitta inackorderingshem.


Upp till toppen
Annons: