Annons:
Etikett18-köp-och-sälj
Läst 2198 ggr
hannaburman
7/31/17, 5:37 PM

Söker chinchilla!

Hej,
jag bestämde mig i slutet utav maj för att skaffa mig en liten chinchilla, tanken var att köpa den efter att jag kommit hem från semestern. Och nu är jag hemma! 
Har kollat runt på blocket och hos uppfödare, men har inte hittat någon som bor tillräckligt nära för att det ska funka med transporten.

Min fråga är därför, är du eller känner du någon som är uppfödare av chinchillor och som har en eller två till salu?
Helst får uppfödaren på runt Borås eller Göteborg för att det ska bli en enkel resa :)

Tack på förhand!

Allt gott!

Annons:
Fridaaaa
7/31/17, 5:48 PM
#1

Köp 2 :) 

Kollat på chinchillaföreningens sida på uppfödare?
Eller hade du tänkt omplaceringar?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

hannaburman
7/31/17, 5:54 PM
#2

Absolut att jag ska ha två! :)

Ja det har jag, tyvärr så känns det som att alla bor långt bort i Skåne eller uppe i Stockholm. Helt fel, det vill säga.

Jag tänker först och främst på en omplacering, men direkt från uppfödaren går också bra såklart!

Allt gott!

Fridaaaa
7/31/17, 6:06 PM
#3

Många kan transportera via tex utställningar annars :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

hannaburman
8/1/17, 7:20 PM
#4

Ingen som kan hjälpa? :)

Allt gott!

Dionz
8/5/17, 3:16 PM
#5

I vissa fall om folk haft långt att åka har dem tagit tåget och så har vi möts på stationen så har dem fått chinchillorna där, bara en tanke om det är långt att åka :)

Goerleena
8/7/17, 3:50 PM
#6

Hej! Jag köpte nyligen 4 st varav två honor födda -13 o -14. Funderar lite på att bara behålla hanarna. Bor i nittorp. Du kan väl skicka meddelande om du är intresserad.

Annons:
TinaSam
9/3/17, 12:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hej! Vi har två unga chinchillahanar som räddats från en nedstängd pälsfarm. De kommer bra överens och en är så busig och go och social som en liten hund och den andra är lite mer försiktig och blyg men med mycket kärlek och tid kommer han nog också vänja sig. :) det är mina ögonstenar, och förtjänar det bästa. men tyvärr pga ändrade personliga förhållanden måste vi placera om dom nu. Vi letar efter ett lugnt och stabilt hem, där de kan få komma ut och leka dagligen ❤️ vi bor i gbg, hör av dig om du är intresserad! Mvh Tina

SE*Cosmo's Chinchilla
1/9/18, 2:11 PM
#8

Söker du fortfarande? 
Kommer eventuellt få hem en olyckligt dräktig hona, och behöver se till att det finns ett nytt hem till henne, och även nya hem till eventuella ungar om hon är dräktig. Det finns tyvärr ingen känd bakgrund på honan mer än att hon är 6 månader och ännu bor med hanen, så detta är en sorts räddningsaktion jag gör enbart för att minimera risken för en total katastrof om de hamnar i händerna på någon som inte är medveten om att hon kan vara dräktig, eller som missar att sära på dem.
Transport brukar alltid gå att lösa, annars kommer de i så fall finnas i Mjölby och kunna tas/mötas upp längst med E4an nedåt mot Helsingborg/Klippan/Ängelholm.

SE*Cosmos Chinchilla
https://www.cosmoschinchilla.com/
CAS - Chinchilla Association Sweden

Upp till toppen
Annons: