Annons:
Etikett20-off-topic
Läst 1379 ggr
Therapydog13
2017-06-19 02:29

För liten bur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan inte mycket om chinchillor men detta är sjukt, måste vara på tok för litet för dom?! :'(

Annons:
MemmaG
2017-06-19 09:18
#1

Absolut! En bur ska vara MINST 100 cm hög, bottenytan ska vara MINST 0,5 kvm och kortaste sidan ska vara  MINST 50 cm. Detta måttet tycker jag dock är för litet för 2 st chillor. Även ett hus och minst 2 hyllplan, hö, chinchillapellets och rent vatten!

JenniferG
2017-06-29 04:06
#2

Ja verkligen för liten och fruktansvärt olämplig bur!! Hyllor av galler är inte okej. Dessutom är det för få hyllor, och de ska vara på olika höjder. Jag kan inte se något hö alls och det är ju A och O! Och det ser ut som att de har gnagarblandning i matskålen vilket deras magar inte klarar av. Pellets framtagen för chinchillor är det enda som gäller. Jag kan se en vattenflaska iallafall och det var ju bra, vattenskål funkar liksom inte för det blir smutsigt direkt. Jag kan bara se ett enda hus och de ska ha varsitt. I det där huset får de ju inte ens plats båda två. Mina två tjejer älskar att sova tillsammans i sitt trähus, men ibland vill de sitta själva i varsitt hus och det bör alla chinchillor ha möjlighet till. Jag betvivlar att dessa chinchillor får tillgång till sandbad så de kan tvätta sin päls. Tur att de ska sälja dem så de kan komma till någon som har mer kunskap om chinchillor…

Dionz
2017-06-29 04:28
#3

Dem kommer nog inte få ett nytt hem genom denna annons så hoppas hon lägger ut en ny någon annanstans. Denna annons fick hon så mycket skit i att hon gjorde typ allt fel så hon lämnade den gruppen och ser då inte heller svar i tråden.

[EM L]
2017-07-06 08:31
#4

Kan inte heller så mycket om dom.

Men ärligt talat så ser dom småstackarna sjuka ut!😕

Dionz
2017-07-06 11:11
#5

Dessa chinchillor har nu fått ett nytt hem med en ägare som kan ge dem det dem behöver :)

Erratic_Eagle
2017-07-15 23:45
#6

Vad bra

Annons:
Upp till toppen
Annons: