Annons:
Etikett05-att-äga-en-chinchilla
Läst 1255 ggr
MemmaG
6/17/17, 12:22 PM

Inför semestern!

Hej, har ni några tips på hur man kan göra iför semestern.

Brukar vanligt vis va borta högs 5 dagar, och brukar även gå att få tag på chinchillavakt.

Men då har jag en fråga: Om jag är borta högst 2 dagar och inte får tag på någon vakt, finns det några tips på hur man kan göra för att de ska kunna ha tillgång de de behöver. Dvs. pellets, hö, och vatten. (När det gäller vatten så tänkte jag köpa en större vattenflaska, så jag antar att det problemet är löst.)

Men när det gäller pellets och hö så vet jag inte riktigt hur?

Har funderat på att köpa en större höhäck men har hört att vissa chillor har skadat sig. :( 

Är även lite orolig för värmen. Har sett att det finns "burfläktar", men de värkar va såna man har i bilen. 

Tacksam för svar.  :)

Annons:
Dionz
6/26/17, 4:33 PM
#1

Om jag åker på tex fredag morgon och kommer hem lördag kväll ger jag dem mycket mat och vatten på fredag morgon så klarar dem sig till jag kommer hem, är jag borta längre än så ser jag till att någon åker förbi dem och kollar till dem och ger dem mat och vatten :)

Jag ger aldrig hö i höhäck, jag ger det löst på botten :)

Burfläkt till hundburar går ej att ha till chinchillor, däremot kan man ha en vanlig bordsfläkt, se bara till att fläkten INTE är riktad emot burarna då det kan göra dem sjuka, jag brukar rikta fläkten bort från burarna så luften i rummet cirkulerar, då blir det svalare :)

Upp till toppen
Annons: