Annons:
Etikett18-köp-och-sälj
Läst 1680 ggr
[Emma J]
2017-05-03 11:41

(S) Chinchillor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Nu har det tyvärr börjat bli dags att leta nytt hem åt min lilla familj, då planen är att studera utomlands om ett år och jag vill ha tillräckligt med tid att hitta en passande ny ägare istället för att ge bort dem till första bästa.

Det är fyra stycken chinchillor det rör sig om:
Honey's Tinkerbell (Chico), hona, beige, född 2005
Luddtussen The Who (Frank), hane, dark ebony, född 2010
Donnie, hona, standard grå, född 2011
Mio, hane, beige, född 2012

Chico, Frank och Donnie kom till oss 2012 som omplaceringar. Både Chico och Frank har stamtavlor, och hos den förra ägaren fick de dottern Donnie. Några månader efter att de flyttat hem till oss visade det sig att mamma och pappa inte separerats ordentligt innan eller efter hans kastrering, och det föddes en liten Mio. Idag är båda hanarna självklart kastrerade och de bor fortfarande ihop alla fyra vilket fungerar bra, det har aldrig varit några riktiga bråk, bara lite småtjafs ibland. De ska alltså inte separeras. 

Det finns en bur som gärna följer med, ombyggda garderober med måtten 180x70, höjden är något strax över två meter med snedtak. 

Det är otroligt viktigt att de kommer till ett bra hem som förhoppnings blir varaktigt, och jag ser helst att det är någon med erfarenhet av chinchillor eller allra minst mycket kunskap om dem som tar över mina små.  De finns mellan Sigtuna och Knivsta, mellan Stockholm och Uppsala. 1 000 kr för chinchillor och bur.

Annons:
[Emma J]
2017-07-11 16:18
#1

Putt!

Upp till toppen
Annons: