Annons:
Etikett01-allmänna-diskussioner
Läst 1038 ggr
Buspojkarna Piff & Puff
4/30/17, 1:04 PM

❤ Två Bråkiga Chinchilla-Killar Piff & Puff ❤

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjeeena!!!! Jag skrev för ett tag sen & berättade om våra underbara Chinchilla-killar Piff & Puff ❤ som från början var bästa kompisar & bodde tillsammans men sen plötsligt började bråka & till sist var en separation nödvändig för deras bästa. Killarna bor idag i varsina burar bredvid varandra & det fungerar alldeles utmärkt. Busar tillsammans ute, ibland blir det lite bråk ute med inte ofta längre. Det blev dock svårare med plats nu när det blev två stora burar men,men. Svårast kommer det bli nu när värmen kommer & det blir varmt inne…har ingenstans där det är lite svalt att ställa dom. Vi har en källare men pga lite mögellukt så kan dom inte vara där heller fören vi fixat ordning där. Har ni andra Chinchilla-Ägare tips på vad jag skulle kunna göra för dessa päksbollar?'

Annons:
izzus
5/1/17, 11:21 AM
#1

Hallå! jag har också två stora burar en med pappa och hans två söner i och i den andra mamman och dotter. Fick tre ungar för tre år sedan och eftersom så många människor skaffar djur och tröttnar och säljer iväg dom så valde jag att behålla alla  🤪har haft samma problem med värmen på sommaren, även vi har källaren men med radon. Vi löste de för ett par år sedan med att köpa en portabel AC så nu mår dom även bra i värmen (även vi 😂)

Dionz
5/2/17, 4:55 AM
#2

Jag kör fläkt i rummet som går dygnet runt (EJ i rikning emot burarna) och sen kan man lägga i kakelplattor i kylen och lägga in i buren när det är som varmast under dagen så har dem ett svalt ställe att ligga på :)

Upp till toppen
Annons: