Annons:
Etikett19-minneslund
Läst 1497 ggr
[lovihsa]
2013-07-16 22:45

Sorglig dag:(

I morse när jag som vanligt gick för att ge chillorna mat så såg jag bara en liten lurvtuss sitta där och vänta på mig. Eftersom jag har dem i utebur nu blev jag genast jätteorolig att han tagit sig ut genom gallret (hänt förut) men hittade igen möjlig smitväg… Kollade i deras favoritkojja men där var det tomt, sedan skymtade jag något grått bakom höet och där låg han helt livlös… Tror aldrig jag känt den känslan förut, det var verkligen jätte hemskt 😭 klarade inte utav att röra honom ens eller flytta honom där i från, satt bara och storböla… 

🌺❤️Älskade lille Piff vila i frid ❤️🌺

Så nu är hans bror Puff ensam och jag är osäker på hur jag ska göra men funderar på att skänka bort honom till någon som kommer ta väl hand om honom, så om det är någon som känner att dem har plats för en till chinchilla hör av er i privatmeddelande.

Annons:
Josse5233
2013-07-18 14:02
#1

Vad hemskt! :(

Ha en trevlig dag! 

Millchan
2013-07-18 23:13
#2

Beklagar verkligen :(

www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem 

CatchFatch
2013-07-19 13:26
#3

Inte kul när man hittar sina djur döda bara sådär. :(

Men jag fastnade på en sak som du skrev :" Eftersom att jag har dem i utebur nu"..

Chinchillor ska INTE vara i uteburar! De tål inte vårat klimat, de ska inte äta vårat gräs, de kan bli skrämda av rovfåglar/rovdjur eller bara en helt vanlig katt, de kan få solsting, det kan vara för mycket drag, det kan vara för kallt osv osv.

Köp eller bygg en ordentlig innebur och ha dem inne istället, det är bättre för dina chillor!

Du kan antingen skaffa en liten bebis till din kvarvarade chilla eller leta efter ett nytt boende. Du kan även ha kvar han ensam - så länge du ger han mycket uppmärksamhet och kärlek. För chillor kan bli deprimerade när deras syskon, partner, förälder ( vem de nu bor med ) dör.
Men först av allt så ta in din kvar varande chilla och bygg/köp en ordentlig, chinchilla anpassad bur annars är risken stor att den andra dör med.

Hoppas det fixar sig för dig och din chinchilla nu :)

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

[lovihsa]
2013-07-21 16:58
#4

#3 ang. utebur så hörde jag av en person att det gick bra så länge det skyddade mot drag och direkt solljus, tyvärr litade jag på det. Men nu har jag tillfälligt flyttat in den andra chinchillan in till inneburen, men snart ska han flytta till sitt nya hem där han kommer få det bra tillsammans med en ny "rumskompis"!

Rafflan
2013-07-21 17:42
#5

#4 vad skönt att han får en ny kompis så snabbt, hoppas det blir bra :)

mellis98
2013-08-02 20:19
#6

Så himla hemskt! Har känt samma sorg när min Junior dog 😢Han hade bäddat ner sig själv i höet som om han viste att det var dags. 

Hoppas din chinchilla får det bra på andra sidan ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: