Annons:
Etikett12-uppfödare
Läst 4240 ggr
UlrikaD
3/18/08, 4:28 AM

Chill-zones hemsida

Hemsidan till Chill-zones uppfödning som ligger i Göteborg.

Välkomna in och kika.

http://www.123minsida.se/Chill-Zone

Annons:
night-bliss
3/28/08, 9:35 PM
#1

jag ser på din hemsida att du har sandbadkar med tak, var hittar man sådanna?

UlrikaD
3/29/08, 12:20 AM
#2

De badkaren köper man på fäboden i uppsala. Skickar länken här.

http://www.faboden.se/ Gå in under burtillverkning så hittar du dem där. Annars fungerar zinkbaljan Muck från Ikea jättebra också. Här är länken till den.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/56690800

night-bliss
3/29/08, 9:37 PM
#3

ska kolla upp fäboden, men den från ikea gör nog varket till eller från här "skvätter" det rejält när det ska badas Cool

UlrikaD
3/31/08, 1:55 AM
#4

Men de från Ikea är såpass djupa att faktiskt all sand brukar stanna kvar inuti. I de med tak så skvätter det ut på kanterna istället.Flört

night-bliss
3/31/08, 11:42 PM
#5

oookej, så min lilla virvelvind faktskt får då kvar sand i badkaret efter ett bad Kyss?? hans huvudsakliga problem med sandbad verkar vara att han inte förstår att man faktiskt kan sluta att sandbada när man väl börjatFörvånad, just nu begränsar jag hans sandbad till ca 20 minuter/dag (två 10 minuters pass) första gången gjorde jag misstaget att sätta in sandbadet och gå ifrån i ca 30 minuter, big misstake….när jag kom tillbaka satt en liten sandig sak högst upp i buren och kliade sig i ögonen (sand precis överallt) och skulle ner och fortsätta att sandbada hmmm

Mattes lilla hjärteknasKyss

UlrikaD
4/1/08, 7:09 PM
#6

Jag har sandbadkaret inne hela tiden. Det är ju möjligt att han lugnar ner sig med badandet om han märker att du inte tar bort badkaret för honom. Testa och se. Men jag gillar Muck-lådorna faktiskt. Riktigt djupa och bra.

Annons:
night-bliss
4/2/08, 10:50 PM
#7

hmm jag vågar nog inte riktigt göra det, han sitter och kliar ögonen hur lännge som helst efter det :( men jag har en annan ide som jag ska pröva: jag ska sätta in badkaret lite då och då kanske då när han ser att det kommer in om och om igen förstår att han inte behöver bada hela tiden (när han väl har det), jag är räddd för att hans kraftiga (non-stop) badande ska leda till ögon infektioner…men målet är ju att kunna ha badet stående inne hos honom hela tiden.

Sunrise
1/30/10, 7:28 PM
#8

Går det bra med en gratängform? Iaf när dom är små… Den är rätt stor och med höga kanter, i tjockt glas.

Rafflan
1/30/10, 9:40 PM
#9

#8 ja, det beror ju helt på hur mycket sand som skvätts ur ;)

Vet en som använder stora lerfat, och dem har ju jätte låga kanter ;)

Sunrise
1/30/10, 9:41 PM
#10

Okej, tack. :)

UlrikaD
3/5/10, 2:42 AM
#11

Chill-Zones har ny hemsida, se länk nedan.

[RoxannaH]
3/16/10, 3:45 PM
#12

Om du vill, kan jag ändra länken i första inlägget. Hojta bara till :)

UlrikaD
3/16/10, 3:46 PM
#13

Behövs inte. Har köpte ett domän och håller på att bygga en ny som ska gälla senare. Denna är bara temporär så länge.

Men jag återkommer sen när den nya är färdig istället.

Annons:
[RoxannaH]
3/16/10, 3:47 PM
#14

Okej :)

Laerita
1/19/12, 4:29 PM
#15

Hej! :)

Har varit in på din hemsida, letar efter en trevlig chinchilla i en annorlunda färg. Hittade några jag blev intresserade :)

Hittade dock ingen e-post eller liknande att höra av mig till… Under-cover, Isolde och Milky way, är de sålda eller har du kvar dem? Vad tar du för pris för chinchillorna ungefär? :)

UlrikaD
1/19/12, 4:36 PM
#16

Har en ny hemsida under uppbyggnad så denna är inte uppdaterad alls.

Har inga chillor till salu nu, förutom två bebishanar som är redo i februari och i mars. Dock är de standardgrå båda två:)

Laerita
1/19/12, 4:41 PM
#17

Okej, tack, ska kolla in den nya sidan :)

Laerita
1/19/12, 4:42 PM
#18

Läste fel XD Säg till när din nya sida är klar :)

UlrikaD
1/19/12, 4:47 PM
#19

#18 Jadu, i min takt när alla chillor är pensionärer.

Men som sagt, bara två små grå supersöta pojkar till salu, inga andra färger. Och inga andra chillor till salu:)

Grodan
1/21/12, 12:06 AM
#20

*glor lite bara* Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
anneli_89
9/8/13, 3:03 PM
#21

När tror du att du har chinchillas till salu igen?

Upp till toppen
Annons: