Annons:
Etikett13-sajten-ifokus
Läst 1858 ggr
becka89
2010-08-17 02:18

Om annonser!!

Tänkte kolla om man kan lägga in annonser som man hittat på te.x blocket, eniro m.m.??

Har hittat flera stycken som säljer eller till och med skänker bort sina chinchillor.

Annons:
UlrikaD
2010-08-17 04:44
#1

Det finns väl både för och emot för att lägga in annonser.

För: Att hjälpa chillor som verkligen behöver att hitta nya hem. Folk som säljer pga allergi, flytt osv.

Emot: Hjälpa folk som avlar hejvilt på zoo-djur och tar kull efter kull efter kull att sälja sina bebisar. Så de tycker att det lönar sig och fortsätter att avla sönder sina honor.

Jag är kluven i fråga måste jag säga. Jag annonserar ju själv på blocket i och för sig.

becka89
2010-08-17 04:46
#2

#1 Jo det var det jag oxå tyckte men är svårt att avgöra om vissa är bara för att dom har "allergi" m.m. eller om det är någon seriös

[RoxannaH]
2010-08-17 17:35
#3

#0 Du kan få göra en tråd där alla som vill samlar ihop annonser, men då vill jag att du skriver i första inlägget at det är inte garanterat att försäljaren är seriös. Glad

becka89
2010-08-18 01:34
#4

#3 Okej, kan jag göra men du kan ju läsa vad jag skriver när jag öppnar tråden om det låter bra eller om du kan lägga till lite

CaptainBunchie
2010-08-21 22:01
#5

Ang. allergien ? Ska inte chinchillor vara så att man inte blir allergiska mot dom eller så, det finns ju vissa hundraser som är så. Eller är det bara något jag har fått för mig?

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

UlrikaD
2010-08-21 22:20
#6

Inget djur kan någonsin garanteras vara allergifritt. Det är ju olika vad man reagerar på. Vissa reagerar på päls, andra på klor, andra på saliv. Det finns inga hundraser som alla allergiker kan ha heller.

Sen kan man säga att en hel del med lättare pälsdjursallergi klarar av chinchillor pga att de har så tät och tjock päls.

Men många är då istället allergiska mot höet som chillorna måste ha istället.

Annons:
Upp till toppen
Annons: