Annons:
Etikett18-köp-och-sälj
Läst 1313 ggr
Rat lover
2015-10-04 16:34

Chinhillor behöver nytt hem! (Lite akut tyvärr..)

Hej, vi inser att vår dotter inte tar hand om sina Chinchillor som sig bör. Vilket resulterar i att jag får sköta om dem (jag är mamman i familjen). Och det var inte det jag hade tänkt mig, lätt av vara efterklok men så är det ibland.. Jag vill inte ge bort dem till vem som helst alt sätta ut dem på Blocket och låta första bästa intressent få dem - de kräver ganska så mycket omvårdnad och kunskap, vilket ni alla vet som finns här på forumet. Så jag är lite desperat faktiskt.. Finns det nån därute som vill utöka sin Chinchilla-flock, så hör av er! ❤️

Det är en hona och en hane, båda 2 år och jättegulliga!!

Finns i Stockholm.
Förmodligen kommer det en liten bebis i december..
Bortskänkes med buren och andra tillbehör.

Annons:
[blondehair]
2015-10-04 16:46
#1

Tänkte bara kommentera detta för har tänkt på det ett tag.

Även om du köpt djuret till ditt barn har du som vuxen huvudansvaret för djuren så tänk på det i framtiden eftersom man kan ju inte omplacera djur så fort barnen tröttnar.

Förstår att du känner dig desperat om du känner att det inte funkar med djuren hemma hos dig och det är ingen bra lösning att ha djur hemma som du blir stressad av, men tänk ändå efter noga vem du väljer som ny ägare eftersom du skänker bort djuret kan det dyka upp människor som vill ha bara för att det är gratis till exempel man vet ju aldrig vart djuret hamnar om man inte kollar så även om du är stressad - för djurets skull, tänk några gånger extra vad som känns rätt. Det brukar alltid dyka upp en bra ägare med lite tålamod.

hhejlollo
2015-10-04 16:52
#2

Har dom stamtavla? Var kommer dom ifrån? Färger? PMa gärna mig :)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

[melinda_rydell]
2015-11-02 20:24
#3

finns dom kvar?

Rat lover
2015-11-07 16:20
#4

Ja, de finns kvar! Och de är verklige SÅ mysiga!!!

Tråkigt att inte kunna ha dem kvar, men jag vill att de skall få mer uppmärksamhet än de får här hos oss… ❤️

SE*Cosmo's Chinchilla
2015-11-20 08:16
#5

Åh jag är på jakt efter chinchillor men kan tyvärr inte ta mig till Stockholm.. :(

SE*Cosmos Chinchilla
https://www.cosmoschinchilla.com/
CAS - Chinchilla Association Sweden

Rat lover
2015-11-25 21:41
#6

Vart kan du ta dig då?? Vi kanske kan mötas nånstans?

Annons:
Nerfan
2015-12-20 22:00
#7

Finns dom kvar eller har dom hittat ett nytt hem? :)

Fru Storm
2015-12-26 10:42
#8

Vi bor i Stockholm och letar efter ett par Chinchillor. Vill helst hjälpa till med ett par omplaceringar än köpa nya. Så om ni har dem kvar. Hör gärna av er…

Upp till toppen
Annons: