Annons:
Etikett07-mat-utfodring-och-godis
Läst 891 ggr
Chinchilla_lover
6/20/15, 12:32 AM

Fodret slut

Hej! Igår märkte jag att maten bara skulle räcka till idag om äns det, men jag var säker på att affären jag köper maten på skulle ha öppet på lördag så jag kollade inte öppettiderna föräns idag och såg att de hade stängt så jag vet inte vad jag ska göra finns ingen mat till imorgon och maten måste jag köpa på söndagen då. Eller vet ni någon affär som har öppet på lördag (idag) och säljer lotties marsvin och kanin pellets. Den orangea påsen? Skulle vara jätte tacksamt!

Annons:
VildaVittra
6/20/15, 1:00 AM
#1

Det är nog ganska kört att hitta någon som har öppet imorgon. Kikade på innehållsförteckningen, borde du inte kunna blanda något liknande med saker från mataffären?

"Havre, lucern, korn, vetekli, soja"

Havregryn exempelvis, alfalagroddar ( samma växt som man kallar lusern när det är till djur), kornkross brukar finnas i de flesta mataffärer likaså vetekli. Det är sojabönor som inte alltid finns, men en dag borde det väl gå utan?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Rafflan
6/20/15, 7:20 AM
#2

Dem klarar sig på bara 1 hö en dag utan problem :)
Man ska inte blanda kraftfoder själv då man inte vet hur mycket av vad dem ska ha :)

Upp till toppen
Annons: