Annons:
Etikett01-allmänna-diskussioner
Läst 817 ggr
Mill4
2015-03-26 16:59

Inne i buren under helgen?

Har två chinchillor som kommer från en pälsfarm. Mamman var där längst och fått jobba jätte mycket med att hon ska gå att gå in när hon vart ute. Jag kör mer på en lugn och att hon kommer till mig stil som funkat väldigt bra. Men när jag är i Stockholm så har min sambo handom detta och han beter sig som ett rovdjur som attackerar. Och han förstår inte alls vad han gör fel. Och litar inte alls på att han ska ha tålamodet. Senast när jag kom hem gick jag börja om från början igen… Så vad är rätt i detta fall? Jag kommer hem till chillorna söndag morgon. Det är en större bur men inga spring möjligheter. Ska jag be min sambo att låta dem vara inne, släppa ut dem alla dagarna? Dem brukar vara ute flera timmar vanligtvis.

Annons:
Rafflan
2015-03-26 23:08
#1

Olika från chinchilla till chinchilla, men tror dem klarar sig utan att vara ute under helgen. Dock är frågan, måste ni TA i dem för att få in dem i buren? jag "vallar" mina emot buren så hoppar dem in själva, då skulle ju även din sambo kunna ha dem ute :)

Mill4
2015-03-27 09:28
#2

Dem har ett eget rum på övervåningen att springa loss i då vi har två tokiga katter^^ och buren är för står att förflytta upp :/ annars hade det vart en bra idé :)

Upp till toppen
Annons: