Annons:
Etikett01-allmänna-diskussioner
Läst 728 ggr
anniejohanzzon
3/23/15, 12:55 PM

Se videon och kom med åsikter!

Hej! 

Jag såg en video idag i mitt Facebook flöde. Jag blev väldigt intresserad av folks åsikter kring videon men eftersom att det tydligen inte hade fungerat i kommentar fältet hade kommentarerna tagits bort så därför söker jag nu åsikter från er här på chinchilla forumet.

Här är videon:  https://www.youtube.com/watch?v=ptvbKmHnc10&feature=youtu.be

Tack på förhand!

Annons:
Spjetan
3/23/15, 1:33 PM
#1

Alla har rätt att ha sin egen åsikt. Men man ska vara försiktig med hur man uttalar sig om människor som har annan åsikt. Jag tycker att hon är väldigt fördömmande mot personers som har andra åsikter.


Dumle92
3/23/15, 1:55 PM
#2

Jag håller med dig Spjetan. Man får känslan av nästan personangrepp för att man tycker annorlunda, hon får jätte gärna ha sina egna åsikter men vad hjälper videon mer än att göra folk upprörda och ledsna.

Hoseok
3/23/15, 2:52 PM
#3

Jag önskade jag kunde  hålla med henne, för jag delar samma åsikter som henne till viss mån. Men hon uttrycker sig på ett sätt som är extremt jobbigt så det är svårt att ta till sig av det. 

Det jag "irriterar" mig mest på är hur hon totalt glömmer bort det faktum att dessa djur inte vet att de kan springa "fritt på en åker". De känner inte till den världen. Det är oerhört stor skillnad på en råtta som blivit avlad i tusen generationer och en råtta som föds i det vilda. De har helt olika sinnesstämningar, de är inriktade på helt olika saker och deras kroppar är vana vid helt olika saker.

Sen om det i sig är fel, det är en annan sak.

Men nä. Jag tycker inte hennes taktik är särskilt bra. och hon sa mycket saker som var skumt. Jag är emot att man har så små burar som många människor har. Jag vill att man ska ge så stort utrymme som möjligt till alla sorters djur. Men.. kom igen.

S*Silverklippan
3/25/15, 5:31 PM
#4

*suck*

S*Silverklippan's Chinchilla

Reg. uppfödare SCAF

www.Silverklippan.se

Upp till toppen
Annons: