Annons:
Etikett01-allmänna-diskussioner
Läst 1414 ggr
Roxivia
2015-03-09 10:36

Lava Ledge? Vad funkar för er?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allesammans! 

Jag undrar om ni har hört om den så kallade Lava ledge. 

Jag hade en sådan och var väldigt nöjd med den.  Så jag undrar om någon av er vet en hemsida som säljer dom billigt eller om den finns på en svensk hemsida, så frakten inte blir så dyr. 

Eftersom jag inte hittade den för ett bra pris så köpte jag något liknande men som inte satt fast på sidan av buren så jag får hoppas min chinchilla blir nöjd iallafall… 

Vet någon vart jag kan köpa en lava ledge eller något liknande som har fungerat bra för er?

Tack!

P.S annars har jag både mineral sten och små pimp stenar till min chinchilla, men han är bara intresserad av det som sitter hårt fast i sidan av buren som han kan te x hoppa på!

Annons:
CaptainBunchie
2015-03-09 10:47
#1

Googlade snabbt och verkar (som vanligt) tyvärr inte finnas sånt i sverige så bra. Däremot kan man skicka efter från ebay, vet dock inte om det är direkt billigt dock:
http://www.ebay.com/itm/Interpet-Superpet-Chinchilla-Lava-Ledge-/121516051920?pt=FR_YO_MaisonJardin_AccessoiresAnimaux_PourlesRongeurs&hash=item1c4aebcdd0

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Dumle92
2015-03-10 08:50
#2

jag kör med WM gnagarsten, mycket populärt av mina pojkar, kanske kan vara något för dig med? :) kan man hitta på gnagarboden.se

Rafflan
2015-03-10 11:19
#3

Vad är "Lava Ledge"? och varför ger man det?

Chinchilla_lover
2015-03-10 14:12
#4

Lava Ledge är typ något man sätter fast i buren så det kan hoppa på den och gnaga på den och den är inte farlig

Rafflan
2015-03-10 22:14
#5

Då skulle jag köpa hyllplan av trä att hoppa på och mineralstenen WM att gnaga på ;)

Roxivia
2015-03-17 21:34
#6

@BlossaTossa Tack för att du hjälpte till att leta iallafall! Jag får väll ta och beställa en sådan då även fast det blir lite dyrt, det är det ända (förutom pinnar) som min chinchilla gillar att fila sina tänder på. ^^

@Dumle92 Jag har faktiskt redan provat att ge WM gnagarstenar till honom, men han är helt ointresserad av det. Detsamma gäller pimpstenen jag nyss köpte till honom… Men tack ändå!! 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: