Annons:
Etikett18-köp-och-sälj
Läst 1451 ggr
silversessan
2/17/15, 2:45 AM

Bur till salu?

Någon som har en chinchillabur till salu som inte är alltför dyr?

Jag har funderat på att bygga en men då jag aldrig har byggt något själv tidigare så har jag typ ingen aning om hur i helskotta jag ska få till det

Annons:
Tanjis
2/17/15, 7:50 AM
#1

Ett jätte bra sätt är att köpa någont billigt skåp på en secund hand butik, desto större desto större bur och sen ser det snyggare ut om möbeln är fin också. Det man gör är att man tar bort dörrarna på skåpet, mättar hur stor öppningen blir och gör en ram utav smala brädor efter måttet, använd gängorna från skåpdörren och sätt fast på ramen du har gjort, mät så att gängorna hamnar på rätt höjd så det inte blir snett, på andra sidan sätter du haspar, kan behövas några, mät sen på själva skåpet vart hasorna ska sitta. Köp hönsnät som.du sätter fast med spikarna baksidan. Häng sen den nya budorden i gängorna, Färdigt! Kan vara bra att ha en plast eller glasskiva på botten då trä drar åt sig vätska och börjar lukta illa av kiss. Roligt att bygga en egen bur och dom blir större och billigare än om man skulle köpa färdigt

Rafflan
2/17/15, 11:18 AM
silversessan
2/17/15, 6:10 PM
#3

Okej, tack för bra tips! Får väl försöka då men detta kan sluta hur som helst haha 😃

Rafflan
2/17/15, 8:23 PM
#4

chinchillor är inte så känsliga, inget vasst och saker att hoppa på så är dem glada ;)

Dumle92
2/17/15, 8:58 PM
#5

Hehe de tar tid att bygga bur men de håller länge och man får en rejäl bur :) hoppas de går bra för dig och lycka till med det hela! :)

silversessan
2/17/15, 9:01 PM
#6

Okej, tack så mycket! 🙂

Annons:
natassia.engstrom
6/22/15, 11:56 PM
#7

Hur går det? Fått till bur? Kontakta mig annars!

Backafall
6/23/15, 9:36 AM
#8

Jag har en bur till salu annars

Upp till toppen
Annons: