Annons:
Etikett01-allmänna-diskussioner
Läst 774 ggr
Roze4235
12/11/14, 1:58 PM

Bäbis/ar på gång, har du något namnförslag?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Kan vara så att det är bäbisar på gång här & jag skulle vilja ha lite namnförslag.

Mina nuvarande djur heter "Alvin, Muffin, Roze, Ängel, Wille & Ztitch. + Zacke & Pikachu." Bella har tyvärr dött.

Mor: "Ängel". 

Mellannamn: "Denize, P!nk, Zoë".   (Ängel Zoë Denize, och ibland om man vill vara lite finare sätter man till P!nk och byter ut Ängel mot Angela)

Namnet hon hade innan jag adopterade henne: Zoë.

Morföraldrar: Mor: Zeta. Far: Zack. (Observera, ej mina)

Uppfödare: ?  Köpte henne som omplacering.

Färg: Standardgrå?

Speciellt med henne: För det första: Ängel avskyr andra chinchillor så hon har fått vara ensam, tills en dag då jag gick in på stället jag adopterade henne ifrån och jag frågade en kvinna "Men, vem är det där då?" det var såklart VILGOT den snällaste och mest bedårande lilla chinchillapojken som finns.  Jag köpte ej honom först men tänkte så otroligt mycket på honom hela tiden, så till slut.. en dag gick jag in på stället med Ängel i den coola resväskan, kvinnan tog ut Wille ur buren och stoppade ned honom i en annan bur, jag gjorde detsamma med Änglan.  Ängel tyckte att han var lite läskig till att börja med men hon började mingla med den nya killen rätt fort.   Så jag beslöt mig för att ta hem den lilla krabaten för en liten testperiod, så fort vi kom hem så gjorde jag i ordning buren så att den blev chinchillasäkrad (delade av den). Sedan satte jag och Vilgot mig i soffan & såg Idol, eller jag lade honom i Ängel's korg och han somnade oavsett om jag klappade honom.  När han vaknade igen efter Idol, satte jag in honom i den säkra buren.  När jag vaknade nästa morgon var Vilgot borta, det fanns ingen Vilgot i buren! Ängel satt i sin badsand på övervåningen, Ängel sitter på brädan på översta våningen. Okej Ängel är i alla fall i buren.  Men vänta lite, Ängel sitter på översta våningen då måste chinchillan i badsanden vara.. VILGOT! Han hade rymt till sin kärlek, och allt jag tänkte var hur fn har han tagit sig upp? Buren är chinchillasäkrad.  Jo, Vilgot hade klättrat mellan dörren och våningar.. fattar inte hur.. upp till Ängel! Ängel tyckte inte riktigt om honom än, men det gjorde jag.. Så några dagar efter med byggen & skit så att Wille inte kunde ta sig emellan, stoppade jag ned dem båda i resväskan och var på väg för att visa upp dem för en god vän.  När jag hade stoppat ned dem i resväskan fungerade dem ihop. Så direkt efter jag visat min kompis dem åkte jag tillbaka till stället för att visa kvinnan dem, hon blev tårögd när jag sade till henne "Du fattar inte hur bra de har det ihop".  Jag köpte äntligen Wille, och här sitter dem tilsammans i buren tätt intill varandra varje dag. Dem blev det finaste paret som finns, rent ut sagt så blev det en solskenshistoria. ♥ 

För det andra: Ängel är unik, hon är ej som andra chinchillor.  Ibland undrar jag om hon överhuvudtaget är en chinchilla.

__________________________________________________________________________________________

Far: Vilgot "Wille".

Mellannamn: Mr. Jingles?  När jag känt honom längre skall han få ett korrekt mellannamn.

Namnet han hade innan jag adopterade honom: Vilgot.

Farföräldrar: Mor: ?  Far: ?

Uppfödare: ? Köpte han som omplacering på samma ställe som Ängel.

Färg: Standardgrå?

Speciellt med honom: Världens bästa/sötaste/snällaste chilla som man inte fattar hur någon skulle vilja lämna bort. ♥

Observera även att ungarna ej kommer vara till salu.

Vilgot är på bild nr.1 & Ängel är på bild nr.2.

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

Annons:
Ikajo
12/11/14, 2:04 PM
#1

Harry Potter? Sagan om Ringen? Grekisk/Romersk/Nordisk mytologi? The Avangers?

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Roze4235
12/11/14, 2:08 PM
#2

Harry Potter låter bra, har faktiskt funderat på Hermione, Hagrid, Harry, Luna & Scabbers ett litet tag. Eller vad sägs om en liten Afrodite? Skulle bara vara creepy med en galet söt liten bäbis som heter Gollum..

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

Dumle92
12/12/14, 11:50 AM
#3

oh vilken fin historia :) jag tycker mycket om nordisk mytologi och superhjältar så. Tillexempel på (nordisk mytologi)Thor, Loke, Frigg, Freja, hell, Sigrid, Oden, Nanna, saga, Idun, urd, verdandi, skuld, (superhjältar) superman, Hawkeye, superwomen, ironman, Hulken, Spider-Man, black Widow, catwomen, m,m :)

Upp till toppen
Annons: