Annons:
Etikett15-utställning-och-träffar
Läst 812 ggr
[Wildfires]
2014-04-15 13:48

Utställnings frågor

Funderar på att kanske ställa ut mina chinchillor på utställningen i Tenhult. Men har lite frågor..

Måste man ha stamtavlan på sin chinchilla med sig till utställningen, eller räcker det med att veta vad man ska fylla i det där formuläret/anmälan till utställningen (om man t.ex bara har en kopia på datorn)?

Skiljer man på chinchillorna under utställningen, eller sitter de iallafall jämte varandra? För om man har t.ex två hanar som funkar bra ihop ska man då hellre avstå från utställning?

Om man nu skulle anmäla sig i det formuläret/anmälan måste man då fylla i samma uppgifter som man skrivit på sitt medlems nr? Kan man skriva en ny mail/mobil nummer på anmälan?
För det va så att uppgifterna på medlems numret är min mammas så det skulle nog bara vara lättare för mig om det var min mail/mobil nr eftersom det är mina chillor som jag ställer ut.

Mvh

Annons:
LadyS
2014-04-15 18:38
#1

Nu ska vi se om vi kan svara lite på dina frågor :) 

Kul att höra att du funderar på att ställa ut dina chillor i Tenhult. Alltid trevligt och skoj att se nya ansikten på utställningarna. 

1. Nej du behöver inte ha stamtavlan med dej till utställningen. Förutsättningen är att du fyller i alla kolumner som står i anmälnings dokumentet så behövs det inte. Då ser utställningskommittén att djuret är registrerat och har stamtavla. 

Observera att ska du ställa i stamtavleklasserna gäller det att djuren har stamtavla och inte regbevis. Har de bara regbevis går de i PETklassen. 

2. Varje chilla sitter i en egen utställningsbur. Så har du två chillor som sitter ihop normalt sett hemma i buren så ja då delas dessa två tillfälligt från de att de checkas in till de är färdig bedömda och du återigen kan sätta samman dem i transporten.  Tyvärr är det inte heller säkert om dessa två kommer sitta jämte varandra under utställningen. Det beror helt på hur anmälningarna ser ut och om dina djur har de uppgifterna som gör att de hamlar i samma klass och efter varandra i nummer ordning. 

Nej du behöver inte avstå från utställningen för att du har två hanar som sitter ihop nu och som temporärt delas på under utställningen. Det är många som har hanar som sitter ihop innan utställningen som ställs och sedan sätts ihop igen. Jag är en av dem bland annat och jag har aldrig haft problem att sätta ihop dem igen. 

3. Nej du behöver inte fylla i de uppgifterna som du har fyllt i till medlemskapet. Det kan ju faktiskt vara så att du har byt sedan du blev medlem. Och bäst är att du skriver det som är aktuellt för dagen så du får den informationen som skickas ut i samband med att du anmäler dej och dina djur. 

Jag hoppas detta gav dej lite svar på dina frågor.

[Wildfires]
2014-04-19 18:07
#2

Tack! Ska anmäla mina pojkar till utställningen i Tenhult idag!😃
Min ena hane är Dark Ebony (hel svart), ska jag ta "Seniorklass 11: Ebony" till honom då?

Spjetan
2014-04-19 18:22
#3

Ja, han ska anmälas i Senior Ebony och ange Dark Ebony som färg.

Din lille buse ska anmälas i Baby Violet.


[Wildfires]
2014-04-19 18:29
#4

#3 Ok, tack! :)

Upp till toppen
Annons: